Vi søker en dyktig, engasjert og resultatorientert leder til vårt NAV-kontor i Horten. NAVs samfunnsoppdrag er å bidra til sosial og økonomisk trygghet og fremme overgang til arbeid og aktivitet. Målet er å skape et inkluderende samfunn, et inkluderende arbeidsliv og et velfungerende arbeidsmarked.
Havnebyen Horten byr på mange gode kultur- og naturopplevelser. Kommunen er rik på både kystlinje, skog, kulturminner og historie og det er korte avstander mellom opplevelser og byliv. Horten har fem tettbygde områder; Horten sentrum, Åsgårdstrand, Borre, Skoppum og Nykirke. Kontoret er organisert med seks avdelinger og har ca 90 medarbeidere som betjener kommunens ca 27.000 innbyggere.
Vi ønsker en utviklingsorientert leder som evner å;
- tenke nytt og helhetlig
- lede NAV-kontoret og samtidig bidra til å løfte NAV Vestfold og Telemark og Horten kommunes arbeid mot utenforskap sammen med andre
- Videreutvikle de brukerrettede tjenestene og ta i bruk effektive arbeidsformer
- sikre utstrakt samarbeid med næringslivet, arbeidslivsaktører, interne og eksterne samarbeidspartnere
- ha gjennomføringsevne og levere resultater
Sammen med medarbeiderne er du dedikert til å levere gode tjenester og resultater både for innbyggerne og arbeidsgiverne i kommunen.
NAV-kontoret styres gjennom et partnerskap mellom stat og kommune. Stillingen rapporterer til direktør i NAV Vestfold og Telemark og til kommunalsjef for Arbeid og inkludering i Horten kommune.
Arbeidsoppgaver:
- Bidra i utviklingen av, og gjennomføringen av, strategier som ivaretar og løser NAVs samfunnsoppdrag på best mulig måte for innbyggere og virksomheter i Horten kommune
- Bygge NAVs omdømme og være en aktiv samfunnsaktør som bidrar til utvikling lokalt, både faglig og resultatmessig
- Utvikle, koordinere og lede kontorets samlede virksomhet
- Legge til rette for god medvirkning og medbestemmelse for brukere og ansatte
- Kommunikasjon- og mediehåndtering
- Sikre kunnskapsdeling og kompetanseutvikling som bidra til å nå NAVs mål om flere i arbeid, bedre brukermøter, økt kompetanse og pålitelig forvaltning
- Praktisere lederrollen på en slik måte at det skaper godt omdømme i møte med tjenestemottakere, samarbeidspartnere, medarbeidere, tillitsvalgte og verneombud.
- Sikre at kontoret leverer tjenester av god kvalitet, etter gjeldlende regelverk og innenfor vedtatte økonomiske rammer
Kvalifikasjoner
- Fullført utdanning på bachelornivå eller høyere
- Relevant ledererfaring
- God digital kompetanse med evne til å sette seg inn i nye løsninger og digitale verktøy
- Interesse og forståelse for arbeids- og velferdspolitikk
- God økonomiforståelse og erfaring fra økonomistyring
- Erfaring fra, og forståelse for, viktigheten av samhandling med de tillitsvalgte og godt partssamarbeid
- Kjennskap til offentlig forvaltning og statlige kommunale tjenestetilbud er en fordel
- Kjennskap til lokalt næringsliv er en fordel
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som forstår og praktiserer lederrollen på en måte som skaper tillit, engasjement og motivasjon hos medarbeidere, tillitsvalgte og samarbeidspartnere. Du må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter, og evner å bygge gode relasjoner internt og eksternt. Som leder er du inkluderende, tydelig, strukturert og med god gjennomføringsevne
Vi tilbyr
- Spennende lederutfordring i en kompleks og virkelighetsnær organisasjon
- Meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et kompetent, aktivt og engasjert arbeidsmiljø
- Ansettelse på statlige eller kommunale vilkår
- Lønn etter avtale
- God pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse eller KLP, avhengig av kommunal eller statlig ansettelse
Skagerak Consulting er rådgiver i prosessen og bidrar også med å gjøre stillingen kjent blant relevante kandidater. Har du spørsmål, kan kontakte våre rådgivere Erik Aasmundtveit, tlf. 41431938 / ea@skc.no eller Monica Nordby, tlf. 45853755 / mn@skc.no